måndag 11 juni 2012

Spänningen stiger

Här sitter jag nu med min rykande färska blogg...
Jag trodde nog aldrig att den dagen skulle komma, men tydligen så gjorde den det.
Situationen ser ju sådan ut att jag ska till Kenya i morgon och detta måste jag ju skriva om.
Så eftersom resedagboken läggs ner så var det rätt tillfälle att starta något sånt här! En sommar i Kenya
blir det. Åtta veckor på Kimilili District Hospital i västra delen av Kenya, Kimilili. Tillsammans med min gode vän och kollega Kim Molander skall vi i egenskap av sjuksköterskestudenter lära oss mer om kenyansk sjukvård och troligen en hel del om kulturen.
Välkomna!

Dagen idag känns pirrig och både jag och Joa är lite sega och trötta, han åker till London imorgon medan jag drar längre söder ut. Väskan är packad, tågtiden är kollad och mjölken är uppdrucken.

Kenya här kommer jag!

                 Om ni tittar noga ser ni den röda fläcken, där är jag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar